رنج و مقاومت ملت آنچه در کردستان اتفاق افتاد

 

روزنامه نگار

و مدیر انستیتو فرهنگی کردستان در تهران

آنچه در کردستان اتفاق افتاد، سرانجام یکصد سال جنبش کردستان و مبارزه‌ی ملتی برای دمکراسی و عدالت و تعیین حق سرنوشت بود. مسعود بارزانی نماد رنج و مقاومت این ملت با رهبری این جنبش مدنی و دمکراتیک کردستان و کردها را وارد فرایند حقوق بین‌الملل و کریدورهای دنیای دیپلماتیک نمود.

جمهوری اسلامی بعنوان همسایه‌ی کردستان لازم است با تدبیر، خردورزی و آینده‌نگری تحولات  را رصد کند و لازم است حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ۳۸ سال اخیر در تاریخ مشترک ایران و کردها در مبارزه با حکومت صدام حسین و آزادی اقلیم کردستان و بودن ایران در کنار کردها و شیعیان عراق و تعمیق روابط دیرینه به عنوان میراثی ماندگار را نگه‌داری و روز به روز پررنگ‌تر نماید. چرا که کردستان در میان ۱۲ کشور همسایه ایران نزدیک‌ترین ملت به ایران از نظر دینی، نژادی، فرهنگی و … می‌باشد.

کردستان جدید همسایه‌ی تاریخ و جغرافیای ایران است، جغرافیا و همسایگی جابجا نمی‌شود ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی و تحولات آینده در خاورمیانه، هشیاری سیاسی و عقلانیت مسئولان دو طرف را طلب می‌کند تا کردستان همسایه‌ایی بدون هزینه برای ایران بماند و مسئولان ایران هم در موضع‌گیری‌های خود لازم است افکار عمومی ملت ۵۰ میلیونی کردها در خاورمیانه و جمعیت ۱۰ میلیونی هموطنان کردزبان خود در ایران را مدنظر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *