بر تارک طوفان

انتشار «ملامصطفی بارزانی به روایت مطبوعات ایران»
کتاب «بر تارک طوفان؛ ملا مصطفی بارزانی به روایت مطبوعات ایران از سال ۱۳۵۸- ۱۳۲۴» با کوشش و قلم بهرام ولدبیگی به زودی در تهران منتشر می‌شود.
به گزارش ایسنا، ولدبیگی درباره این کتاب گفت: این کتاب حاصل تلاشی پژوهشی است که ظرف سه سال تحقق یافته است و می‌تواند مورد توجه روزنامه‌نگاران و پژوهشگران و تاریخ‌نگاران ایران قرار گیرد تا در یک تاریخ‌پژوهی ژورنالیستی با اندیشه‌ مرحوم ملا مصطفی بارزانی بیشتر آشنا شوند.

cover ketab

وی افزود: آرشیو مطبوعات ایران از اسناد و مدارک مطبوعاتی پیرامون جنبش کردستان به رهبری ژنرال بارزانی غنی و مملو است. در این کتاب، فقط گفت‌وگوها و مصاحبه‌های او با رسانه‌های اروپایی و آمریکایی که در مطبوعات ایران چاپ و منتشر شده‌اند، چاپ شده؛ چرا که مطالب مربوط به او و جنبش کُردستان در مطبوعات ایران هزاران صفحه است و در آینده به صورت تخصصی در چند جلد کتاب دیگر منتشر خواهد شد.
ولدبیگی در ادامه گفت: این کتاب ۹۰۰ صفحه‌ای و قطع آن رحلی و تاریخ مکتوبی است از تلاش و زحمات روزنامه‌نگاران ایرانی که از جنبش کُردستان به رهبری «ملامصطفی بارزانی» روایت کرده‌اند.
نویسنده کتاب «بر تارک طوفان» تصریح کرد: این کتاب به دلیل ارزش محتوای تاریخی آن و در جهت ماندگاری زحمات روزنامه‌نگاران ایرانی در جنبش کُردستان در آینده نزدیک به زبان‌های کُردی، عربی، انگلیسی و ترکی در اقلیم کردستان عراق، ترکیه، اروپا و آمریکا ترجمه و منتشر خواهد شد.

0040
وی همچنین گفت: کتاب «بر تارک طوفان؛ ملامصطفی بارزانی به روایت مطبوعات ایران از سال ۱۳۵۸- ۱۳۲۴» مشتمل بر شش فصل است که با گاهشمار جنبش کردستان و زندگی و مبارزات بارزانی آغاز شده و به ترسیم حضور ایشان در جمهوری مهاباد پرداخته و سپس راهپیمایی تاریخی وی از مهاباد تا کرانه‌های ارس را نظاره‌گر شده است. کتاب از سال ۱۳۲۴ / ۱۹۴۵ تا سال ۱۳۵۸ / ۱۹۷۹ «ملامصطفی بارزانی» را به روایت مطبوعات ایران به تصویر می‌کشد و در نهایت نیز با چند نامه و مکاتبات بارزانی با رؤسای جمهور آمریکا و عراق و گزارش‌هایی از تشییع جنازه او فرجام می‌پذیرد. در واکاوی مطبوعات ایران پیرامون جنبش کُردستان نشریات و روزنامه‌هایی همچون کیهان، کردستان، کوهستان، ایران ‌ما، ارس، باختر، ترقی، آتش، آیندگان، مردم، خاک ‌و خون، سپید و سیاه، آسیای جوان، امید ایران، خواندنی‌ها، تهران ‌مصور و جهان‌ پاک بیشترین سهم را دارند و روزنامه اطلاعات با بیشترین مطالب دارای جایگاه اول در این کتاب است.
ولدبیگی در پایان اظهار کرد: در اینجا بایستی از محمدعلی جعفریه مدیر نشر ثالث برای چاپ و انتشار این کتاب و همچنین از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری و صدور و مجوز آن تقدیر و تشکر کنم.

لینک تعدادی از سایتها در مورد کتاب بر تارک طوفان:

خبرگزاری ایسنا:  http://isna.ir/fa/news/95012812375/انتشار-ملامصطفی-بارزانی-به-روایت-مطبوعات

خبرگزاری مهر:   http://www.mehrnews.com/news/3599955/ملامصطفی-بارزانی-به-روایت-مطبوعات-ایران-به-زودی-منتشر-می-شود

خبرگزاری آفتاب:  http://www.aftabir.com/news/article/view/2016/04/16/1205896

خبرگزاری رسا:   http://rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=325302

هنر آنلاین:       http://www.honaronline.ir/Pages/News-70008.aspx

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *